1. Als uw sleutels binnenkort gaan verlopen zult u nieuwe sleutels aan moeten vragen bij de Rabo Smart Pay. Log hiervoor in op uw Rabo Smart Pay omgeving. Je logt in op het dashboard via je bankpas of Rabo online key-pas en de Rabo Scanner. Het Dashboard is te benaderen via: www.rabobank.nl/omnikassa "ga naar uw Rabo Smart Pay Dashboard".
2. Klik in het menu op item "Beheer";
3. Klik onderste menu op item "Webwinkels";
4. Scroll naar beneden tot je verkooppunten, klik op acties achter het verkooppunt;
5. Klik in het menu op "Webwinkel sleutels" -> Bewerk;
6. Klik op nieuwe sleutels aanvragen en Kopieer "Refresh Token" en uw "Signing key" voor het aanmaken van een configuratiebestand;
LET OP: Maak gebruik van de kopieer knoppen in het overzicht, dit is de beste manier om hem volledig te kopieren. Deze heb je nodig voor een correcte configuratie van de betaalmethode.
7. Doorloop de iDEAL Configuratie Wizard met de TESTMODUS op "NEE" (live) en kopieer de volledige inhoud.
8. Open het configuratie bestand van de gewilde betaalmethode (FTP: /idealcheckout/configuration/); en vervang de VOLLEDIGE inhoud met het resultaat van de Configuratie Wizard.
9. Het script is nu geconfigureerd om LIVE (echte) betalingen te ontvangen;
10. Herhaal de stappen 7 en 8 voor overige betaalmethoden;
LET OP
Het kan zijn dat u een foutmelding krijgt bij het starten van betalingen, daarvoor zal mogelijk de plug-in cache geleegd moeten worden.
Log hiervoor in op uw FTP omgeving.
1. Navigeer naar: /idealcheckout/temp/cache
2. Verwijder het cache bestaand genaamd: token.cache
Er kunnen meerdere cache bestanden aanwezig zijn, die beginnen met token.randomcode.php, deze kunt u ook verwijderen.
3. Start de betaling opnieuw.